DAGEN
UREN
MIN
SEC
Wij zetten nog geen punt achter de feestdagen
en stuiteren vol spanning naar onze nieuwe hoogdag.
#BLAUWEMAANDAG
dots

Digitale Marketing

Het online verhaal van jouw bedrijf of organisatie

Een goede online aanwezigheid van je bedrijf of organisatie is cruciaal. Daar speelt zich namelijk een groot deel van ons leven én van dat van je mogelijke klanten/prospecten af. Het wereldwijde web - inclusief alle sociale media - is dé plek waar je hun aandacht kunt trekken. Je hebt dus nood aan een digitale smoel. En daar kan volta je bij helpen. Hoe? Dat vertellen we je hieronder.

Zoekmachinemarketing

Wie op zoek is naar een antwoord op zijn/haar vragen, klikt vandaag een zoekmachine open. Het is dus een must om hoog in de zoekresultaten te belanden om potentiële klanten te strikken. Maar hoe doe je dat?

Eerst en vooral via SEO, oftewel ‘Search Engine Optimization’. Hierbij optimaliseer je de inhoud en de opbouw van je website om de organische vindbaarheid te verbeteren. Hoe hoger je ranking in Google, des te groter de kans dat mensen op je url klikken. Het klinkt eenvoudig, maar de praktijk valt soms dik tegen. Onze digital marketeer weet raad met de laatste nieuwigheden in SEO-land en helpt je om de slimste keuzes te maken. Al kunnen we niet - niemand kan dit - dat eerste plekje garanderen. 

Het volgende belangrijke drieletterwoord in zoekmachinemarketing is SEA, ‘Search Engine Advertising’. Je hebt ze ongetwijfeld al gezien: de advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen. Hoe goed je organische ranking ook is voor bepaalde zoektermen, advertenties gaan met de beste plekjes lopen. Onze digital marketeer stippelt met jou de beste strategie uit en bepaalt hoe we deze eenvoudige advertenties - Google Ads - ook voor jouw bedrijf of organisatie kunnen opzetten.

Contentmarketing

Je hebt met je bedrijf of organisatie een verhaal te vertellen, een product aan te bieden of een antwoord op een probleem. De essentie van contentmarketing: we verpakken jouw verhaal, product of antwoord op de best mogelijke manier om op het meest geschikte moment de juiste doelgroep te bereiken (en te overtuigen)

De leidraad voor contentmarketing is een contentstrategie. In de contentstrategie bepalen we de doelgroep(en) van jouw organisatie of bedrijf, de verschillende stappen die deze doelgroepen in het beslissingsproces doorlopen en welk type content per fase het meest geschikt is.

De mogelijkheden zijn eindeloos, net zoals de skills en het enthousiasme van onze voltezen. Een greep uit de mogelijkheden van contentmarketing:

  • blogposts;
  • e-mails;
  • whitepapers en e-books;
  • magazines;
  • infographics;
  • video’s;
  • podcasts;

Socialemediamarketing

“We moeten iets doen op sociale media.” De kans is groot dat je die zin al hebt uitgesproken. En het is inderdaad zo, je moet iets doen op sociale media. Maar niet in het wilde weg, want niemand heeft boodschap aan een zoveelste bedrijf of organisatie die zomaar wat op de eindeloze berg Facebook-, Instagram- of LinkedIn-content gooit. 

Enter een socialemediastrategie: een doordachte aanpak van je sociale media. Welke kanalen passen bij jouw bedrijf of organisatie? Via welke kanalen kan je makkelijk je doelgroep bereiken? Welke informatie moet je delen via die kanalen? Hoe moet je die informatie verpakken? En welke doelstellingen wil je hiermee bereiken? Een hoop vragen waar het team van volta jou een antwoord op kan geven.

We bepalen een strategie voor jouw doelgroep(en), we kiezen de gepaste kanalen (Neen, je bent echt niet verplicht om op TikTok filmpjes te posten.), we selecteren de juiste boodschappen en leggen concrete doelen vast. 

Wat mag je daarnaast nog meer van ons verwachten?

  • Een contentkalender waarin we alle kanalen en boodschappen overzichtelijk in kaart brengen, telkens per maand. Inclusief straffe copy!
  • Mooi vormgegeven templates voor een uniforme beeldtaal op alle verschillende kanalen. Zo trekken we je huisstijl door op Facebook, Instagram, LinkedIn of eender welk medium. Die digitale smoel, remember?
  • Een advertentiestrategie, zowel voor campagnes als voor maandelijkse content. Door de veranderende algoritmes is het belangrijk om niet enkel op organische content in te zetten.