DAGEN
UREN
MIN
SEC
Wij zetten nog geen punt achter de feestdagen
en stuiteren vol spanning naar onze nieuwe hoogdag.
#BLAUWEMAANDAG
dots
26
nov

Sensoa komt met 'Verrassend Positief' nieuws

Sensoa Verrassend Positief

In aanloop naar wereldaidsdag op 1 december lanceert Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, de gloednieuwe informatiecampagne #hivstopthier.

De overgrote meerderheid van HIV-positieve Belgen is namelijk niet langer besmettelijk. Allemaal dankzij erg doeltreffende medicatie. Verrassend positief nieuws dus! Om deze optimistische boodschap kracht bij te zetten introduceert Sensoa een sensuele tangospot. Want angst voor HIV, ook tijdens het dansen, is niet meer nodig.

En bij volta glimmen we ook van trots. Heel wat voltezen zetten hun schouders onder dit project. Van scenario over vormgeving tot copy en advertising. Voor de campagnevideo en -foto’s schakelden we Jaagpad en Thijs de Lange in. 

Nieuwsgierig naar het resultaat? Check de Instagrampagina van Sensoa

20
nov

Nieuwe huisstijl voor Fost Plus

Fost Plus

Fost Plus, de motor van de circulaire verpakkingseconomie, had nood aan een vernieuwde huisstijl. Volta recycleerde de bestaande huisstijl tot een heldere, herkenbare identiteit.

Een flexibele huisstijl die de merkbekendheid verstevigt, zowel on- als offline: helemaal op maat van volta. We behielden enkele belangrijke visuele onderdelen en verwerkten ze samen met enkele cirkelvormige elementen – circulair remember -  tot een fris en herkenbaar geheel. Aangevuld met een nieuw kleurenpalet en een uitgekiend huisstijlhandboek was de volta-cirkel rond!

Bekijk hier de nieuwe huisstijl van Fost Plus.

04
nov

"Domeinnaam niet beschikbaar." En wat nu?

Je hebt hem eindelijk te pakken, die perfecte naam voor je bedrijf of de meest geschikte merknaam. Maar vervolgens wil je de bijbehorende domeinnaam registreren en krijg je het deksel op de neus: domeinnaam niet beschikbaar. Eindigt het hier of kan je alsnog de naam van je bedrijf of merk omvormen tot een passende url? 

Het valt niet te negeren, je bedrijfs- of merknaam als domeinnaam is een sterk SEO-wapen. Maar er zijn een hoop oplossingen te bedenken om alsnog een geknipte domeinnaam te verzilveren. Je bankkaart bovenhalen, creatief aan de slag gaan met je bedrijfsnaam of een alternatieve extensie uitkiezen. Hoe je dit aanpakt, lees je in deze nieuwe blogpost.

22
okt

Volta wijst toeristen de weg in Antwerpen

Antwerpen informatieborden

Ze zijn alombekend in het Antwerpse straatbeeld: de borden met bewegwijzering voor voetgangers. Elk bord omvat naast een algemeen plan van het stadscentrum ook een ingezoomd plan per wijk. De belangrijkste monumenten, musea en toeristische trekpleisters vind je er allemaal op terug.

De informatieborden waren aan een update toe en daarvoor klopte Stad Antwerpen bij volta aan. Een straightforward opdracht met een duidelijke briefing. Een eitje dus voor ons vormgeversteam. Nieuwsgierig naar het resultaat? Eenvoudig: ga op wandel in Antwerpen en spot ze in elke wijk. Veel plezier!

15
okt

EcoScholen: van krijtbord tot voltabord

Ecoscholen Antwerpen

De stad Antwerpen stimuleert haar scholen, van kleuter tot secundair, om klimaatvriendelijk te worden. Dat kan op twee manieren: klimaatbewust werken rond energie, voeding en mobiliteit en/of via een klimaatrobuuste transformatie van de speelplaats tot natuurspeelplaats.

Het EcoHuis ondersteunt de scholen daarom met coaching en subsidies. En flinke leerlingen moeten beloond worden, niet? Daarom vroeg het EcoHuis aan de vormgevers van volta om een diploma-uithangbord te ontwerpen.

Het resultaat: twee types schoolpoortborden, deels bestaand uit hout en deels uit plexiglas. Ze werden vervaardigd door Lasercut.be. En het principe is simpel. Hoe klimaatbewuster of klimaatrobuuster de inspanning van de school, hoe meer puzzelstukjes de school kan verzamelen.

De eerste school die eind september een bordje heeft bemachtigd is De Zevensprong, een lagere school om de hoek van ons voltakantoor. Goed bezig!

11
okt

Rubi: Cultuurdienst met pit

Rubi animatie

De cultuurdienst van de Universiteit Antwerpen wou zijn jong doelpubliek rechtstreekser aanspreken en had nood aan een nieuwe naam en huisstijl: een gedroomde opdracht voor volta.

Tijdens de brainstorms besloten we een originele draai te geven aan het icoon Rubens: Rubi was geboren. Kort en krachtig, oer-Antwerps en met een knipoog naar de verschillende facetten van een robijn: de nieuwe cultuurdienst schittert als nooit tevoren. De vormgeving van het promotiemateriaal en de bijbehorende lanceringscampagne namen we er maar al te graag bij!

Leer Rubi hier kennen.

06
okt

Big Bang Festival: een website vol verrassingen

Big Bang animatie

Het leukste muziekfestival voor kinderen heeft een nieuwe website. En wat voor één! Design director Gilles tekende voor de speelse vormgeving, webdeveloper Steve kon zich volledig laten gaan binnen dit creatieve universum. Een mooi staaltje interactief webdesign.

Maar laat de spielerei je niet misleiden: het voortraject was erg pittig. Het was een organisatorisch huzarenstukje om zowel de producties als de verschillende festivals, verspreid over heel Europa en Canada, een overzichtelijk plekje te geven. Gebruiksvriendelijkheid moest steeds voorop staan. Missie geslaagd, lijkt ons.

Nieuwsgierig naar het resultaat? Bekijk dan hier de volledige website.

En hou je van een verrassing? Beweeg je muis over het scherm om alle animaties te ontdekken. 

18
sep

Genio®, een sterk merk voor een goede nachtrust

Huisstijl Genio

Op vrijdag 18 september trok het Belgische Nyxoah, het moederbedrijf van oplossing tegen slaapapneu Genio, naar de beurs. Een straffe stoot! Met de opbrengst van die beursgang zal het bedrijf klinische proeven uitvoeren, onder meer in de Verenigde Staten. 

Waarom het team van volta hier heel enthousiast van wordt? Onze vormgevers, developers, strategen en copywriters namen de merkcommunicatie van Genio onder handen. Van een logo tot een huisstijl over interessante content en frisse illustraties. En in éénzelfde beweging kreeg ook de corporate branding van Nyxoah een make-over. 

Nieuwsgierig naar het resultaat? Bekijk ons werk hier!

14
sep

bondbeterleefmilieu.be 2.0

Bond Beter Leefmilieu

Van structuur naar wireframe tot webdesign. De vormgevers van volta staken bondbeterleefmilieu.be in een volledig nieuw jasje. Het nieuwe design leidt de websitebezoeker rond met een duidelijke navigatie en heldere call-to-actions. Het corporate imago van BBL kreeg een subtiele twist, wat de merkbeleving luchtiger maakte. Via specifieke projectsites, frisse nieuwsbrieven en een aparte strategie voor sociale media vloeit alles nu samen tot een vloeiend online verhaal.

 

14
sep

Met een verse stijl naar het nieuwe cultuurseizoen

seizoensbeeld cc het Bolwerk

#cultuurversterkt #samentegencorona #keepsafe

CC Het Bolwerk opent haar deuren weer voor het publiek. Op donderdag 10 september vlogen de eerste tickets voor het nieuwe cultuurseizoen de deur uit. Met een aangepaste programmatie en coronaproof zaalindeling is het cultuurhuis klaar voor een nieuwe start. En niet te vergeten: een gloednieuwe, fruitige seizoenstijl.

Daarvoor gingen de vormgevers op volta aan de slag met stukken stukken fruit en contrastkleuren. Benieuwd naar het resultaat? Je vindt het project in onze vitrine. Zo werd de huisstijl van CC  Het Bolwerk er eentje voor alle fans van lekker entertainment.