DAGEN
UREN
MIN
SEC
Wij zetten nog geen punt achter de feestdagen
en stuiteren vol spanning naar onze nieuwe hoogdag.
#BLAUWEMAANDAG
dots

Sensoa

Een campagne die blijft raken

Sensoa is het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid. Al tien jaar voorziet volta hen van grafisch materiaal voor hun magazines, visuele identiteit, campagnes en fotografie. Sensoa lanceerde in aanloop naar Wereldaidsdag de gloednieuwe informatiecampagne #hivstopthier op 1 december 2020. Er hangt namelijk nog steeds een stigma rond hiv, terwijl het met de juiste medicatie niet meer overdraagbaar is. Sensoa vroeg aan volta om dit belangrijke nieuws in een menselijke sensibiliseringscampagne te gieten. In woord en (bewegend) beeld.

Ook zin gekregen in een levendige reclamecampagne? Contacteer ons!

vormgeving feit
making of sfeer
leven met hiv vormgeving

Nadat we in overleg het concept en de slogan #hivstopthier vastlegden, schreven we de scenario’s voor de drie korte filmpjes. Het was in de eerste plaats belangrijk om persoonlijk contact en aanrakingen te tonen in de video’s. Geen evidentie in coronatijden. In elke video speelden mensen met hiv de hoofdrol, met respect voor de contactbubbels. 
 

verrassend positief
hiv stopt hier tango

We coördineerden vervolgens ook de fotografie en de algemene (post-)productie van de drie video’s. De afgewerkte filmpjes worden sinds 1 december 2020 stelselmatig gelanceerd: de eerste campagnevideo bekijk je hier. We maakten en planden ook alle visuals voor de socialemediakanalen en bedachten de online advertentiestrategie.

Sensoa ondersteunde volta bij de productie met inzichten rond hiv en informatie rond de doelgroepen. Zo ligt de focus van elk filmpje telkens op andere socio-culturele identiteiten, zoals homoseksuele mannen, heterokoppels en diverse gemeenschappen.
 

making of sfeer
interview campagne

Tijdens de shoots zorgde Sensoa nog voor extra interviews en making of-materiaal: allemaal content die we later zullen verwerken. Deze campagne zal de komende jaren nog overal te zien zijn, in allerlei vormen. Het was een lijvig project, waar het hele volta-team de schouders zette: van scenario over vormgeving tot copy en advertising. Voor de campagnevideo en -foto’s werkten we met onze vertrouwde partners Jaagpad en Thijs de Lange.